אחריות חברתית תאגידית, היא גישה ניהולית אסטרטגית של הארגון, בעזרתה הוא בוחן את השפעותיו מול מגוון בעלי העניין: עובדים, ספקים, לקוחות, משקיעים, כמו גם הסביבה והקהילה בה הוא פועל.
בתחילת הדרך, לפני כשלושים שנה בעולם, ובכ-15 שנה בישראל, ההתמקדות היתה בעיקר בנושאים של תרומה לקהילה (כסף והתנדבות) אך עם השנים התרחב הנושא והיום הוא מקיף תחומי פעילות ועשייה נוספים של החברה העסקית ולא רק בהיבט של הקהילה החברתית. יש לציין כי אם בתחילה ניתן היה לראות בנושא "אופנה חולפת", הרי שעם השנים הוא הפך לנושא מהותי בניהול התאגידי, יותר ויותר חברות בישראל מבינות את החשיבות של אחריות חברתית לקיימות העסקית.
כיום, אחריות חברתית של תאגידים נוגעת במגוון רחב של נושאים ותחומים שמספרם גדל בהתמדה, בהתאם להתפתחות הכלכלה והחברה. תחומי אחריות מרכזיים הינם: ניהול סביבת עבודה, השקעה קהילתית, גיוון תעסוקתי, מוצרים ושיווק אחראיים, זכויות אדם ואזרח, שרשרת הערך, שותפויות ועוד.
מעורבות בקהילה האזורית מוגדרת במדיניותה של תשלובת מילואות כחלק חשוב מפעילותה והיא מייצגת את כל מפעלי התשלובת.
תקציב הפעילות השנתי נקבע במסגרת תקציב התשלובת מדי שנה והוא מנוהל ע"י צוות נבחר המורכב מנציגי התשלובת ונציגי ציבור ומאושר במוסדות מילואות.